Handleiding Client Portal

Wij raden ten zeerste aan om gebruik te maken van de Microsoft Edge webbrowser voor een vlotte ervaring met Microsoft 365.

Hieronder beschrijven we beknopt enkele veel gebruikte functies binnen de Client Portal. Een uitgebreide handleiding kan u steeds raadplegen via https://itunit.itclientportal.com/ClientPortal/help/Content/MAIN_LANDING_PAGE.htm.

Wat is een Client Portal?

Via een beveiligde website krijgt u toegang tot deIT Unit Client Portal portaal waar u zelf onze Service Desk kan aansturen door nieuwe tickets aan te maken en feedback te bezorgen maar ook om offerte te bekijken en rapporten op te vragen.

Hier is een beknopt overzicht van de belangrijkste functionaliteiten van een Client Portal:

  • Tickets aanmaken en beheren: Klanten kunnen gemakkelijk supporttickets aanmaken om problemen en vragen aan te kaarten. Deze tickets kunnen vervolgens worden gevolgd, bijgewerkt en beheerd vanuit de portal. Dit zorgt voor een gestructureerde aanpak van klantondersteuning.

  • Projecten opvolgen: Voor projectgebaseerde samenwerkingen kunnen klanten de voortgang van nieuwe installaties en projecten volgen. Ze hebben toegang tot relevante updates, documentatie en mijlpalen, wat de transparantie en betrokkenheid vergroot.

  • Rapporten opvragen: Een Client Portal kan klanten voorzien van gedetailleerde rapporten met betrekking tot facturatie, ticketgeschiedenis en contracten. Deze rapporten bieden inzicht en transparantie in financiële transacties en dienstverlening.

  • Offertes bekijken: Voor offerte-gebaseerde transacties kunnen klanten via de portal offertes goedkeuren of afkeuren. Dit stroomlijnt het goedkeuringsproces en versnelt de besluitvorming.

Toegang tot Client Portal

De toegang tot de Client Portal dient geactiveerd te worden door IT Unit of door uw interne IT verantwoordelijke.

Om uw toegang te activeren, kan u een e-mail sturen naar support@itunit.be.

Vervolgens zal u één van onderstaande rollen worden toegewezen:

Rol 1: Standaard gebruiker

  • Kan tickets aanmaken

  • Kan eigen tickets beheren (updaten, zoeken, …)

  • Kan projecten zien waar hij/zij lid van is

Rol 2: Inventaris gebruiker

  • Kan tickets aanmaken

  • Kan eigen tickets beheren (updaten, zoeken, …)

  • Kan projecten zien waar hij/zij lid van is

  • Kan apparaat inventaris opvragen

Rol 3: Rapporten gebruiker

  • Kan tickets aanmaken

  • Kan eigen tickets beheren (updaten, zoeken, …)

  • Kan projecten zien waar hij/zij lid van is

  • Kan apparaat inventaris opvragen

  • Kan financiele rapporten en facturen opvragen

Rol 4: IT Manager

  • Kan tickets aanmaken

  • Kan alle tickets beheren (updaten, zoeken, …)

  • Kan alle projecten beheren

  • Kan apparaat inventaris opvragen

  • Kan financiele rapporten en facturen opvragen

  • Kan Client Portal Logins beheren

Last updated