Deze handleiding legt uit hoe gebruikers een hulp op afstand sessie kunnen starten via Take Control. Take Control is een krachtige softwaretool waarmee technische ondersteuningsmedewerkers op afstand toegang kunnen krijgen tot uw computer om problemen op te lossen en ondersteuning te bieden. Volg de onderstaande stappen om snel en eenvoudig een hulp op afstand sessie te starten.
Klik op het tabblad MAC. Typ nu de 9-cijferige code in die u van onze technici hebt ontvangen en klik op Download
Het bestand mac_support.zip wordt nu gedownload
Klik op Bestand openen of kijk in je Downloads map om het bestand mac_support.zip uit te voeren
Eens uitgevoerd zal er een nieuwe mac_support map aangemaakt worden
Open de nieuwe mac_support map en dubbelklik op Remote Support Applet
Klik bij de vraag "'Remote Support Applet' is een app die van het internet is gedownload. Weet je zeker dat je deze wilt openen" op Open
Klik bij de vraag "Remote Support Applet wil toegang tot bestanden op het bureaublad." op OK
Klik in het venster Schermopname Open de systeeminstellingen
Schuif de balk naast Remote Support Applet naar rechts om deze te activeren
Klik in het venster System Access Permissions naast de vermelding Screen Recording (Scherm opname) op Request Permission
Schuif de balk naast Remote Support Applet naar rechts om deze te activeren
Klik op Stop en open opnieuw. Bevestig de stop actie met OK
Ga terug naar de mac_support map in de Downloads folder en start Remote Support Applet opnieuw
In het venster System Access Permissions zal Screen Recording op Allowed staan.
Klik nu op Request Permission naast de vermelding Accessibility (Toegankelijkheid)
Schuif de balk naast Remote Support Applet naar rechts om deze te activeren
Onze Service Desk Technicus heeft nu toegang tot uw appraat