IT Unit Document Center
HomeBezoek onze website
  • Home
  • 🌐IT Unit
    • Werking Service Desk
      • Handleiding Client Portal
        • Aanmelden bij Client Portal
        • Inventaris opvragen
      • Scherm overname
  • 🎓Microsoft 365
    • Snelstart gids voor gebruikers
      • 1️Introductie Microsoft 365
      • 2️Microsoft Edge instellen
      • 3️Aanmelden bij Microsoft 365
      • 4️Persoonlijke instellingen aanpassen
      • 5️Postvak instellen
      • 6️Microsoft Teams instellen
    • Producten
      • Microsoft Authenticator
      • Outlook
        • Beheren
          • Phishing en verdacht gedrag
        • Email
          • Een e-mail account toevoegen
          • Gedeeld postvak openen
          • E-mail verzenden vanuit gedeeld postvak
      • OneDrive
      • Microsoft Teams
        • Aanmelden bij Microsoft Teams
      • Microsoft Edge
        • Microsoft Edge installeren
        • Werken met profielen
      • Microsoft 365
        • Persoonlijke instellingen aanpassen
        • Tweestapsverificatie instellen
        • Aanmelden bij Office Apps
    • Scenario's
  • 🎓Cloud Telefonie
    • Snelstart gids voor gebruikers
      • 1️Kennismaking met Linkus
  • 🎓Apple Mac OS
    • Sneltoetsen
  • 🎓Microsoft Windows
    • Bedrijfsportaal
    • Nuttige Tips & Tricks
      • Hoe maak je een print screen?
  • Hosting
    • Beheer uw webhosting
Powered by GitBook
On this page
  1. IT Unit
  2. Werking Service Desk

Scherm overname

PreviousInventaris opvragenNextSnelstart gids voor gebruikers

Last updated 1 year ago

Deze handleiding legt uit hoe gebruikers een hulp op afstand sessie kunnen starten via Take Control. Take Control is een krachtige softwaretool waarmee technische ondersteuningsmedewerkers op afstand toegang kunnen krijgen tot uw computer om problemen op te lossen en ondersteuning te bieden. Volg de onderstaande stappen om snel en eenvoudig een hulp op afstand sessie te starten.

Kies uw besturingssysteem:

  1. Surf naar onze en klik op Get Support. U wordt omgeleid naar de pagina

  2. Typ nu de 9-cijferige code in die u van onze technici hebt ontvangen en klik op Download

  3. Het bestand TakeControl.exe wordt nu gedownload

  4. Klik op Bestand openen of kijk in je Downloads map om het bestand TakeControl.exe uit te voeren

  5. De Take Control software zal gestart worden waarna een technicus de verbinding tot stand zal brengen

  1. Surf naar onze en klik op Get Support. U wordt omgeleid naar de pagina

  2. Klik op het tabblad MAC. Typ nu de 9-cijferige code in die u van onze technici hebt ontvangen en klik op Download

  3. Het bestand mac_support.zip wordt nu gedownload

  4. Klik op Bestand openen of kijk in je Downloads map om het bestand mac_support.zip uit te voeren

  5. Eens uitgevoerd zal er een nieuwe mac_support map aangemaakt worden

  6. Open de nieuwe mac_support map en dubbelklik op Remote Support Applet

  7. Klik bij de vraag "'Remote Support Applet' is een app die van het internet is gedownload. Weet je zeker dat je deze wilt openen" op Open

  8. Klik bij de vraag "Remote Support Applet wil toegang tot bestanden op het bureaublad." op OK

  9. Klik in het venster Schermopname Open de systeeminstellingen

  10. Schuif de balk naast Remote Support Applet naar rechts om deze te activeren

  11. Klik in het venster System Access Permissions naast de vermelding Screen Recording (Scherm opname) op Request Permission

  12. Schuif de balk naast Remote Support Applet naar rechts om deze te activeren

  13. Klik op Stop en open opnieuw. Bevestig de stop actie met OK

  14. Ga terug naar de mac_support map in de Downloads folder en start Remote Support Applet opnieuw

  15. In het venster System Access Permissions zal Screen Recording op Allowed staan. Klik nu op Request Permission naast de vermelding Accessibility (Toegankelijkheid)

  16. Schuif de balk naast Remote Support Applet naar rechts om deze te activeren

  17. Onze Service Desk Technicus heeft nu toegang tot uw appraat

🌐
Support pagina
startcontrol.com/itunit
Support pagina
startcontrol.com/itunit